Szervíz / pótalkatrész

Bízunk benne, hogy az Ön által megvásárolt készülék folyamatosan az Ön megelégedésére fog működni. Ennek ellenére az alábbi fontos tudnivalókra hívjuk fel a figyelmét.

1. A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül. (Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetesszemély – Ptk. 8:1.§ (1) bek. 3. pont). Amennyiben a fogyasztó rendelkezik a vásárlást igazoló eredeti nyugtával/blokkal, úgy a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni a jótállásból eredő jogok jelen jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem feltétele a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának visszaszolgáltatása. A jótállási jegy átadásának elmaradása, vagy egyéb hibája esetén fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni a vásárlást igazoló eredeti nyugta/blokk bemutatásával is a 151/2003. (IX.22.) Korm.rendelet 4.§ alapján. Mindezek érdekében kérjük tisztelt Vásárlóinkat, hogy őrizzék meg a fizetési bizonylatot is.

2. A jótállási határidő kezdete: A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadás, üzembe helyezésre kötelezett termék esetén az üzembe helyezés napjával kezdődik. A termék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a kijavítás időtartamával, vagyis azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

3. Jótállási idő:

  • 10-250 ezer Ft.- közötti eladási ár esetén 2 év
  • 250 ezer Ft.- feletti eladási ár esetén 3 év

     A határidő elmulasztása jogvesztést von maga után!

4. Ez a készülék kizárólag háztartásban, háztartási célra használható, amennyiben erről a használati útmutató, működési leírás, felhasználói kézikönyv, vagy egyéb dokumentum másképp nem rendelkezik.

5. A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szolgáltatás nyújtására kötelez (ld. a fedlapon a Forgalmazó vállalkozás neve, címe). A fogyasztó a jótállás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén közvetlenül is bejelentheti. Illetve a kijavítást kezdeményezheti, ha a készüléket meghibásodás esetén a jótállási jeggyel együtt eljuttatja az alábbi címre (Relation Kft. 1143 Budapest, Gizella út 28/B), illetve jótállás iránti igényét a jótállási jegyen feltüntetett javító szolgálatoknál külön is bejelentheti, személyesen vagy postai úton. A visszajuttatással felmerülő költségeit Vállalatunk megtéríti, amennyiben jótállási igényének alapossága megállapításra került. Utánvéttel feladott készüléket sem a szervizek, sem cégünk átvenni nem tud.

6. Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó - elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet. - ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Ha a jótállási időtartam alatt a termék első alkalommal történő javítása során megállapítást nyer, hogy a termék nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a terméket nyolc napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott nyugtán/blokkon feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. Ha a jótállási időtartam alatt a termék három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a terméket nyolc napon belül kicserélni. Ha a termék kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott nyugtán/ blokkon feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. Ha a termék kijavítására a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a terméket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott nyugtán/blokkon feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

7. Jótállási igény nem érvényesíthető: - Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát - szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza) - rendeltetésellenes üzemben tartás, így a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, - helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás, - elemi kár, természeti csapás okozta.

8. A készülék hosszú ideig és nem megfelelő körülmények között történő tárolása a fogyasztási cikk műszaki állapotának romlását idézheti elő (pl.: kábeltörés). Ez esetben a készüléket üzembe helyezése előtt át kell vizsgáltatni a biztonságos üzemeltetés érdekében. Az átvizsgálás és a készülékek tisztításának költsége szintén nem tartozik a jótállási kötelezettség körébe. Amennyiben a kijavítás során a szerviz nem helyesen jár el, vevőszolgálatunk az Ön rendelkezésére áll.

10. Tájékoztatjuk továbbá tisztelt Vásárlóinkat, hogy felmerülő jogvita esetén lehetősége van a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezni. (bekeltetes.hu) Ezen túl felhívjuk figyelmét arra, hogy jótállás jogszabályból eredő további jogait nem érinti.

Vevőszolgálat elérhetőségei:

e-mail cím: szerviz@raltionkft.hu

Telefon: (06-1) 220-9863/83, 84 mellék,

Postázási cím: 1143 Budapest, Gizella út 28/B

Nyitvatartás:

  • Hétfő - Csütörtök: 8:30-16:30 - Ebédidő: 13:00-13:30
  • Péntek: 8:30-13:30

Amennyiben pótalkatrészt szeretnél vásárolni kérjük válaszd ki a számodra megfelelő alkatrészt, vagy keresd kollégáinkat.